+372 47 25 434
abivahendikeskus@hnrk.ee

E-R 8:00-16.30.
LÕUNA 12:00-12:30

Sadama 16, Haapsalu

E-R 8:00-16.30.
LÕUNA 12:00-12:30

Sadama 16, Haapsalu

+372 47 25 434
abivahendikeskus@hnrk.ee

Qmed sensoorne tasakaalurada lastele

Koostis: meditsiiniline silikoon

Mõõdud: läbimõõt 280mm ja 10mm.

Vanus: 3+

Maksimaalne koormus: 200 kg

59,98 

Kategooria:

Sensoorne tasakaalurada lastele

  • Ideaalne sensoorseks integreerimiseks
  • Lai valik sensoorset stimulatsiooni
  • Kergesti puhastatav materjal

Lastele mõeldud sensoorne rada on takistusraja element, mille on loonud hariduspsühholoogia arsti ja tööpsühhoterapeudi A. Ayersi sensoorse integratsiooni teooria (SI) põhjal. Lapse arengu käigus võivad ilmneda puudused paljude meelte ebaõige integratsiooni näol. Ayersi sõnul on selle põhjuseks aju neuronite ebaefektiivne toimimine, mida saab kompenseerida vajalike stiimulite andmisega.

Närvisüsteemi iseloomustab selle plastilisus, mida toetavad ja stimuleerivad sensoorsed stiimulid. SI teooria kohaselt soodustab rikastatud keskkond, milles inimene elab, aju arengut. Stimulatsiooni mõjul toimuvad muutused on väga dünaamilised, kiiresti nähtavad ja sageli dokumenteeritavad aju struktuuris. Olenevalt inimesest ja keskkonnast võivad muutused olla ka pikaajalised. Uuringud kinnitavad SI eeldust, et aktiivne keskkonnaga tutvumine ja lapse kaasamine ülesandesse on närvimuutuste tekkeks vajalikud tingimused. Väga oluline on mitmekesistada arendusjärgus kontakteeruvaid objekte ja esemeid ning omada piisavalt pikka kokkupuudet, et tegemist ei oleks ühekordse kogemusega, vaid piisavalt sageli kestva praktikaga. Objekti või ülesande keerukuse mitme taju kaasamine on tõhusad ja vajalikud vahendid positiivseteks muutusteks närvisüsteemis. SI-meetodiga töötavad praktikud ja teadlased väidavad, et mängimine on loomulik ja väga motiveeriv viis last stimuleerida, eriti kui see on lapse initsiatiivil.

KASUTUSJUHEND

Lastele mõeldud sensoorse rajaga harjutused on seotud:

  • motoorsed oskused ja motoorne koordinatsioon
  • liikumise planeerimine
  • visuaalne taju
  • verbaalne kommunikatsioon
  • suhtlemisoskused koos mängides
  • oma pädevuse tunne
  • keskenduda ülesandele.

Scroll to Top