Muudatused abivahendisüsteemis


Alates 1. oktoobrist saavad abivahendi kasutajad sotsiaalkindlustusameti iseteeninduses näha oma varasemaid ja uusi abivahendi ostu- ja üüritehinguid.

Abivahendite e-teenust arendab sotsiaalkindlustusamet mitmes osas ning selle lõpptulemus on inimese jaoks paberivaba e-teenus, mis võimaldab tal erinevaid abivahendi tehinguid teha lihtsalt ja mugavalt.

Arenduse esimeses etapis loodi reaalajas andmevahetuse teenuseosutajatega. Digisüsteemi abil saavad teenuseosutaja kontrollida, kas inimesel on õigus saada soodustingimustel abivahendeid ja millises koguses. Hoolimata sellest, et toimub abivahendikaardi digitaliseerumise esimene etapp, on paberkandjal abivahendikaart ja tõend endiselt vajalikud ning müügitoiming võib alguses pisut enam aega võtta.

Iseteenindusse saab siseneda sotsiaalkindlustusameti kodulehe kaudu aadressil sotsiaalkindlustusamet.ee või otselingiga iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee. Keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID-ga.